I’m gonna eat healthy! (From Tomorrow)

It’s not a short term diet. It’s a long term lifestyle change“

Budu Meme1-1jíst zdravě !!  Od pondělí. Od příštího. Vlastně až první den v měsíci. A nebo to nechám na příští rok, stejně už je podzim a nikde se v plavkách ukazovat nebudu. No která ženská si tohle neřekla? Buďme upřímní, takových mezi námi moc není. Ovšem jednou ten zlomový den přijde a my si hrdě domů doneseme tašku plnou ovesných vloček, zeleniny, ovoce, tvarohů, ryb a rýže. No jo, jenže pak přichází otázka. Co z toho uvařit, aby nám to chutnalo a zároveň to bylo relativně zdravé? Proč píšu relativně? No, těžko někdo může určit co je zdravé a co ne. V dnešní době jsou lidi jako ovečky. Blanka vyčte v Glancu, že je zdravé jíst Chia semínka. Řekne to Ivaně, ta zase Heleně. No a najednou všichni pijou chia semínka a přidávají je snad i do bramboráků v domnění, že je to takhle zdravé. Vlastně mám pocit, že kdyby někam napsali, že bychom měli jíst před spaním tabulku čokolády a že tím zhubneme, nemálo lidí by to udělalo. Z čehož vyplývá, že co „je zdravé a co ne“ dnes určují masmédia. No a pak se v tom vyznej že?  Nemusím mít IQ 200 abych pochopila, že tyto trendy se odvíjejí od cen produktů a toho, co se musí prodat. Že jsou pekanové ořechy drahé a lidi je nekupují? No problem! Napíšeme že jsou ZDRAVÉ! Bohužel, tak to dnes funguje a myslím, že když se nad tím zamyslíte, dáte mi za pravdu. Takže vařit podle těchto „healthy food trends“ není zrovna ten nejlepší nápad. Moje rada? Řiďte se svým rozumem. Neříkejte, že když budete mít před sebou milku a hořkou 90% čokoládu a budete se rozmýšlet, jakou si dát do snídaně, sáhnete po milce.

Ale kdyby někdo z Vás i přesto chtěl nějké rady, tady jsou ty moje. 🙂

    • Jezte pravidelně – Je důležité, aby Vše tělo dostávalo všechny potřebné živiny během celého dne. Když do sebe ráno hodíte banán s jogurtem a další jídlo si dáte až ve 3 hodiny odpoledne a následně až v 11, tělo si začne ukládat z potravin tuky, jelikož si je bude „šetřit“. aby mělo z čeho čerpat od rána až do těch 3 hodin. Ovšem pokud se ráno nasnídáte cca po 3 hodinách si dáte svačinu po 2 hodinách oběd, následovat bude opět svačina a třeba kolem půl 7 večeři. Tělo si zvykne že živiny dostává v průběhu celého dne a nebude tak mít potřebu si je zbytěčně „ukládat“ v podobě tuků. Já osobně jím 5krát denně a vyhovuje mi to, tím se ale dostáváme k druhému  bodu. A to zvolit si takové jídlo, aby nás „nehonila“ mlsná a nepociťovali jsme pocit hladu.

10439357_879365762104802_8575205333511134337_n

  • Zvolit si to správné jídlo- Všeobecně jsou známá taková ta pravidla typu. sacharidy jezte spíše ráno nebo po tréninku, bílkoviny večer atd. To je ovšem taky sporné. Přeci jen sto lidí sto názorů, že? A tak i zde by měl převládat selský rozum a řízení se tím, co našemu tělu vyhovuje. Ovšem neměli bysme mít nedostatek ani přebytek žádných živin. Uvedu příklad na sobě. Ráno- mug cake s jogurtem, svačina- oříšky s ovocem, oběd losos s basmati rýží, svačina zelenina s kneckebrotem, večeřě vajíčka (cca 3) se zeleninou. Nepociťuju pocit hladu ani přeplnění, takže prostě jím takhle. Tak mi to vyhovuje a nemám pocit, že by mi něco chybělo.
  • Nenechte se ovlivnit okolím- Ať už se jedná o jíž zmíněná masmédia a nebo lidi kolem Vás. Naučte se řeči typu „co to zase jíš, radši si dej pořádný jídlo“ ignorovat. Pradon, ale ten kdo svíčkové se šesti řiká pořádné jídlo u mě moc nezaboduje. Neříkám, že já si jí nikdy nedám, o tom žádná! Ale vím, že zdravého na tom není vůbec nic a jím to jen pro „chuť“. Ovšem takových lidí se kolem Vás vyskytuje nespočet. Mě samotnou to až překvapilo. A upřímně ty lidi nechápu. Každý by se měl starat o sebe, je přeci jen a jen Vaše věc jak se stravujete. To ale ne každému vysvětlíte. A tak je lepší nad lidmi tohoto typu mávnout rukou a myslet si svoje. Hlavně se jimi nenechte svést z cesty. Naopak, mě tyto řečičiky pomáhají jít si za tím co chci a dokázat, že já to zvládnu. Healthy-Foods-650x463
  • „Prosimtě ty už s tou tvojí dietou přestaň!“– Grrrrr! Za tuhle větu bych vraždila! Že ten kdo jí plnohodnotné jídlo, které tělu nijak zvlášť neškodí drží dietu? Bože lidi! Vzpamatujte se. Já osobně si pod pojmem dieta představím odříkání, hlad, anorektičky a všemožné metody jak co nejrychleji zhubnout. Zdravé stravování přeci není dieta, nýbrž životní styl. Nebo snad chcete půl roku jíst tak jak máte, zhubnout pár kilo do plavek a poté zase najet na knedlíčky, slaninku, čokoládičky a McDonald? Tak ano, v tom případě držíte dietu. Tohle už je ovšem o tom, jak si to poskládáte v hlavě.
  • Pevná vůle- Nastavte si mozek na to, že tohle je uplně normální. Neměla byste se do ničeho přemlouvat a už vůbec né nutit. „Jani pojď nemáme čas, koupíme si tady langoš.“ Nenechte se věty tohoto typu zlákat. Protože pak Vás to přestane bavit, řeknete si „no stejně už jsem dneska měla langoš, tak ty brambůrky vadit nebudou“ a už se vezete. Štěstí přeje připraveným. Takže pokud víte, že zítra pojedete na celý den pryč, prostě si den předem „nakrabičkujte“ jídlo. A až si Hanka bude pochutnávat na longoši, Vy si spokojeně vyndáte krabičku s kuřecím plátkem a kuskusem. Věřte mi, že v tu chvíli si i Vaše kamarádka sáhne na svědomí a řekne si, že by to možná mohla taky zkusit. Prostě nežijte v domění, že jste nějak omezení jídlem. Když budete totiž u fast foodu „jíst očima“, nad vším slintat a litovat, že si nemůžete dát, Vaše tělo Vás na 90% zradí a vy si tam něco koupíte. Takže se jen usmát, říct si „fuj, takovýho oleje co z toho kape“ a jít dál.
  • Krabičkování- Pokud Vás tíží přes den čas, doporučuji připravit si jídlo den předem, třeba večer. Proste si uděláte 5 krabička a pak už si je jen vyndáte a jíte. Pro někoho pomocník, pro někoho zátěž. M83aa92b492aad538a71bd42582d3e054ě osobně to takhle vyhovuje. Baví mě to a pak aspoň nemám starost s tím, kde co seženu. Navíc když máte už hotové krabičky, nemusíte mít strach, že se zbytečně přejíte a nebo naopak na jídlo zapomenete. Budete ho mít totiž správné množství a vždy při ruce.
  • Cheatting day- Na toto téma opět všude najdete X názorů a debat. Tzv. prasečáky jsou dny, kdy můžete sníst úplně cokoliv. Já nejsem moc zastánkyně těchto cheat days. Spíš praktikuju to, že když mám na něco chuť tak si to dám, ale třeba ve zdravější verzi. Mám chuť na čokoládu? No tak si dám kostičku hořké kvalitní čokolády a je po chuti. Jdu odpoledne s kamarádkou na kafe? A proč bych si k němu nemohla dopřát raw banánový dortík? Opět připomínám řiďte se rozumem! Musí Vám být přeci jasné, že nejaký dortík Vás čas od času nezabije. Hlavně žádně výčitky! Naopak, dejte si ho s chutí. Když se totiž budeme trápit tím, že jsme si dali něco, co příliš neodpovídá našemu jídelníčku, naše tělo to pozná a uloží si více tuků než když si dortík dáme s chutí a radostí.

Tak tohle by bylo pro dnešek ode mě asi vše. Na toto téma tu postupem času najdete určitě více článků, toto jsou jen takové ty rady do začátku 🙂 Tak přeji krásnou sobotu a nezapomeňte. Vládne zdravý rozum!

Réza

Nepřehlédněte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *