Vběhni do jara 2016!

Jaro! KonečTop-5-Best-Running-Shoes-for-Women-in-2015ně je tu, moje nejoblíbenější roční období. Miluji pozorovat přírodu jak se probouzí.  Všechno se začíná zelenat, kytičky si prorážej cestu ke sluníčku. A počasí přímo vybízí k tomu, jít si zaběhat. A tak jsem si pro Vás připravila článek na téma- Vběhni do jara 2016!

Běhání. Pro někoho relax, pro jiného noční můra. Myslím si ale, že po určitém čase si v něm každý najde zálibu a útěk od reality. Jak se ale do tohoto „bodu“ dostat? Tady jsou mé rady pro ty z Vás, co by to rádi zkusili ALE! A ono se vždycky nějaké to ale nejde, že?

  • Začněte zvolna! Nejhorší, co můžete udělat, je říct si „Tak a zítra uběhnu 5km za 20minut!“ Ano, třeba opravdu běhat půjdete, ale pokud jste začátečník, po ani ne kilometru  budete funět jako lokomotiva. Naštvaní se otočíte a chůzí vyrazíte směr domov. Běhání si spojíte s pícháním v boku, bolestí svalů, popadáním dechu a bůh ví s čím ještě. No a pravděpodobně tenisky odletěj do kouta a Vy zapomenete, že nějaké běhání existuje. Takže radím, prostě si jen nazujte boty a běžte se třeba projít. Pokud se budete cítit dobře, rozeběhněte se. DLong_Distance_Runningo ničeho se ale nenuťte! A když nebudete moct, prostě zase zvolte chůzi. Ovšem hezky svižnou, žádné lehárko. Uvidíte, že pokud tuto metodu budete praktikovat každý den, budete se zlepšovat. Najednou zjistíte, že jste si při vašem okruhu udělali jen 2 pauzy místo 4 a že nejste ani tolik zadýchaní. No a jednoho dne už prostě jen poběžíte. A věřte mi, že je jedno jak dlouho nebo jak rychle běžíte. Vaše tělo Vám za to poděkuje a po doběhnutí budete mít nepopsatelný pocit. Takže pomalu, ale jistě!
  • Neběhejte jen jednu trasu! Pokud možno co nejvíce vaše běžecké okruhy střídejte. Tělo je chytré a když budete běhat stále stejně, rychle si na to zvykne. A když se pak budete už například blížit k domovu, „zpomalí“ a ví, že zachvilku už bude mít klid. I v hlavě si pak budete říkat, už jen kousek, ježiš teď bude kopeček apod. Takže běhat křížem krážem, to je oč tu běží! 🙂
  • Neběhejte s plným žaludkem! Pokud si dáte k obědu svíčkovou se šesti a pak se rozhodnete vynahradit to tělu během. Nedělejte to! Knedlíky se Vám budou postupně vracet do krku a když budete mít štěstí, tak je tam udržíte. Je ale i pravděpodobné, že oběd někde vyklopíte. Navíc by se Vám běželo opravdu těžko, žaludek by Vám skákal a tělo stávkovalo. Takže počkejte hodinku a klidně dvě. A až budete mít pocit, že Vám vytrávilo, tak vyběhněte.
  • Nechte myšlenky běžet! Běhání je samo o sobě výborný relax pro tělo i duši. Proto by jste měli při běhu úplně vypnout. Jen nechat nohy ať běží a mysl ať se toulá. Hlavně nemyslet na to, jak teď vypadáte a že funíte jak bernardýn. Prostě si to užívejte!
  • 55a3d086_shutterstock_139173656.xxxlarge_2xPo běhu se protáhněte! Pokud chcete předejít namožení svalů, doporučuji se po běhu určitě protáhnout. Myslím, že každý z nás si alespoň 10 minut najde. Zaměřte se především na nohy, ale nezapomínejte ani na ostatní části těla. Ač si to totiž třeba nemyslíte, při běhu zapojujeme celé tělo.

No a teď už spíš pár drobných rad z mé zkušenosti na závěr. Dříve mi vyhovovalo, běhat se sluchátky v uších. Před pár týdný jsem je ale zrovna neměla, jenže bylo krásné počasí a já prostě chtěla jít běhat. A tak jsem si řekla, že jednou to bez hudby přežiju. No a světe div se! Nechtělo se mi domu! Trasu jsem si stále prodlužovala a chtěla jsem prostě jen běžet dál a dál. Slyšela jsem různé ptáčky, vítr, svůj dech a plno dalších vjemů. A to na mě působilo, jako balzám na duši. Naprosté vypnutí a relaxace. Po běhu jsem se cítila tak krásně, že příště (ač jsem sluchátka měla) jsem opět vybíhala připravená naslouchat jen přírodě. Takže to určitě zkuste a třeba budete překvapeni jako já. Dále bych se chtěla zmínit o běhání ve dvojici či skupince. Já osobně jsem tomuhle moc na chuť nepřišla. Když jdu běhat s někým, soustředím se pak jen na to, jak dýchám, jestli neběžím moc rychle/pomalu a podobně. Takže tady neexistuje doporučení, každému vyhovujeněco jiného. Zkuste určitě obojí.

Ná závěr bych chtěla říct, ať se běhu rozhodně nebojíte. Je totiž úplně jedno jak daleko, rychle, ladně nebo dlouho poběžíte. Hlavní je, že jste to zkusili. Děláte něco pro své tělo. A i když máte třeba špatnou fyzičku, nevzdávejte to. Protože pokud vytrváte, jednoho dne uběhnete třeba maraton. A věřte, že v ten den se ohlédnete za sebe a budete hrdí, že jste to nezvdali. Všem držím palce a přeji, ať do letošního jara vběhnete úspěšně, plní energie a odhodlání!

Příště se můžete těšit na speciální článek, zaměřený na správný výběr obuvy! 🙂 Réza

 

 

 

Nepřehlédněte také

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *